EMILIA

Sophiasyster

Publicerad 2012-01-26 20:12:06 i Allt & inget

I måndags var första dagen på Sophiahemmets Högskola för min del. Det började med upprop, lunch och en busstur senare var vi vid utkanten av Bro på ett ställe som heter Drakudden. Där började kollot. Vi delades in i arbetslag om ungefär 7-10 personer i varje lag. Dessa lag ska vi vara i fram till nästa år, det är med de här lagen vi gör grupparbeten. Allt som allt började ungefär 84 andra studenter där samtidigt som mig, varav ungefär fem av dem var män. Jag är en av de yngsta med mina ynka 20 år, finns dock ungefär fyra stycken till som är födda 92 i min klass K41.

Kollot fortskred med gruppdynamikövningar, olympiad, patientpassning i form av ett ägg, samt en fantastisk sittning där de elever som gått längre på skolan (och är med i Kåren) hade lagat all mat samt serverade. Supersnyggt gjort må jag säga! Efter det blev det såklart lite fest och det var som min gruppkamrat M sa idag: "Att dricka tillsammans för oss människor närmre". Lite sad, but oh so true.
Trots min dåliga start (jag var så förbannat trött efter bilresan hem från fjällen i söndags) har den här veckan varit över mina förväntningar! Jag undrar bara varför jag inte var nervös? Det har surrat i min skalle och jag hoppas verkligen att det här är det jag vill! Det är trots allt inte så lätt att veta vad man vill göra i framtiden när man är så liten som jag är. (Heh, ja åldersnojan är som bortblåst!)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-04-25 11:17:30

Hej!

Jag är en tjej på 19 år som ska börja plugga till SSK i Sthlm till hösten, dock har jag svårt att bilda mig en uppfattning om vilken skola som är bäst av Sophiahemmet och RKH. Vad tycket du om din skola? Hur är stämningen bland eleverna? Hur är lärarna och studierna? Är du nöjd med ditt val av skola?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela