EMILIA

Tisdag 21/2

Publicerad 2012-02-21 14:31:20 i Allt & inget

The S-day är här och jag hoppas att pappisen köpt en semla till mig som kan få mig på bättre humör en dag som denna. Sitter på vårdcentralen och väntar på att få komma in, väntat i en timme nu.

Blev så dåligt bemött av en sjuksköterska igår att jag känner att det är SKÖNT att jag ska börja jobba som det. Då vet jag att jag inte vill vara som henne. Ibland undrar jag vad folk tänker med. Har varit med om flera situationer under den gångna månaden där människor behandlats illa och ingen har ingripit. -Inte förrän jag gjort det. Det där med civilkurage är något vi Stockholmare har glömt bort. Det gör mig så ledsen att se att vi inte bryr oss om våra medmänniskor. Helt sanslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela