EMILIA

Onsdag 8/2

Publicerad 2012-02-08 07:28:08 i Allt & inget

Idag är det auskultationsdag för alla i min klass. Det innebär att alla blivit tilldelade en plats på en vårdcentral, ett sjukhus eller ett äldreboende där vi ska följa en sjuksköterskas arbete under dagen. Jag hamnade på Runby Vårdcentral i Upplands Väsby där jag ska få följa med en distriktssköterska hela dagen. Vi ska gå på hembesök halva dagen och andra halvan spenderar vi på vårdcentralen. Ska bli sjukt spännande! Under termin ett är det ytterligare fyra sådana här dagar så jag kommer nog att få testa på det mesta. Ska bli kul att få komma ut och träffa lite folk faktiskt.

Så nu sitter jag på pendeln, precis som alla andra mornar har jag svårt att lämna min älskade, han får ju ligga kvar i den varma sköna sängen. Och jag har alltid svårt för att skiljas från folk. Nåväl, ska bli en spännande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela