EMILIA

Glädjedödare

Publicerad 2011-12-15 21:18:28 i Allt & inget

När kroppen håller på att gå sönder av den ångest, den tanken på att göra något som tryter emot. Att välja mellan kärlek eller framtid. Att stå i valet och kvalet. Ibland vill jag sälja min själ till Djävulen och önska att han gör alla val åt mig. Eller varför inte kunna skylla på att det är Guds vilja? Jag har ont i psyke och ont i kropp.
Att svika. Är det värt det när det är ens framtid som står på spel? Ja. Det är det väl. Jag ser inte skillnad på rätt och fel. På glädjetårar eller sorgsna sådana. Ett glädjande besked blev med ens så sorgligt, så ångestfyllt.

De säger åt mig att tänka rationellt. Jag är nog den mest känslosamme person ni någonsin kommer att stöta på. Tyvärr. Det är därför jag har en rationell pojkvän. Emotionell flickvän, rationell pojkvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela