EMILIA

breathe out so I can breathe you in

Publicerad 2009-01-06 13:38:36 i Lite vadsomhelst

Det här lovet har varit helt wild and crazy och jag har njutit varje stund av det, nästan åtminstone. Jag är så glad åt mitt jobb, mina vänner och min familj. Jag är rent utsagt helnöjd. Men sen börjar ju skolan, då blir det nog inte samma gamla nöjda Emilia. Det är så tråkigt att vad det än är så blir man i alla fall lite missnöjd, något är alltid fel. De vänner man trodde skulle höra av sig gör det inte, osv. Sånt som gör mig lite ledsen, eftersom jag vet att jag skulle höra av mig på deras födelsedagar. WELL inte tänka så, nu ser jag fram emot mys med familjen, fika och middag och sen kanske någon av mina vänner kommit på nåt upptåg? Man kan ju hoppas.

Sjutton år, det är egentligen inte så lite. Jag menar, alla mina vänner är i stort sett äldre och de enda de kan snacka om är hur vi ska ha det när jag fyller arton. Men ärligt talat är inte sjutton så lite. Tänk vad mycket som har hänt under mina sjutton år, och undrar vart jag kommer vara om 3, 4, 5 år. Jag vet ju redan nu att jag inte är den personen jag trodde att jag skulle vara för några år sen. Jag är långt ifrån. Men jag är nöjd, och jag är nöjd med mig själv för jag bryr mig om mig själv. För första gången i hela mitt liv har jag faktiskt under mitt liv som 16-åring börjat bry mig om mig själv riktigt mycket. Jag umgås bara med personer som får mig att må bra, personer jag bryr mig om. Jag kan vara ärlig, jag kan stå för det jag gör och jag skäms inte. De vänner som accepterar mig, de som inte bryr sig så länge jag mår bra, de vänner är de som finns kvar och de är de jag prioriterar.

Kanske är det så att ju äldre man blir, desto annorlunda prioriteringar gör man. Det är möjligt och i sådant fall är jag på god väg, jag känner att mitt liv endast har börjat och att det har börjat riktigt bra.

Nej, nu ska jag faktisk gå och göra mig vacker.. Hade tänkt att fira mig själv genom att vara skitsnygg!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela