EMILIA

Ett riktigt seriöst blogginlägg. (WOHO?! oj, där förstördes det seriösa)

Publicerad 2008-10-19 23:03:35 i Tankar

Jag var jävligt mycket bättre på att blogga för ett tag sen. Skrev om mina riktiga känslor och sånt, och uppdaterade flera gånger om dagen. Nu har det inte blivit så på senaste tiden, ber om ursäkt för det. Jag tror att det kan bero på att jag själv är rädd för mina känslor. Ärligt talat vet jag inte vad jag känner för hela jag är ett berg av hormoner. Mina känslor bara kommer och går, fram och tillbaka, hit och dit. Vet inte riktigt hur jag ska förklara mig. Känns som att jag är den enda som har det såhär, vilket är bullshit eftersom alla tonåringar säkerligen går igenom detta. Plus att vi ska ha den jobbigaste perioden i våra liv genom att vi går på gymnasiet. Det är INTE OK!  Varför ska samhället hela tiden ställa sådana höga krav på allt och alla?
      Jag har en liten dålig period just nu, det har jag. Går inte en dag, kanske inte ens en timme, då jag inte tänker på hur "tjock" jag är, eller hur "ful" jag är. Patetiskt? Jag vet. Sedan får jag också dåligt samvete för att jag tänker sånna här tankar, jag menar det är ju bara meningslöst för det gör mig varken smalare eller snyggare att tänka så. Genom att tänka så så sänker jag mig själv och mitt självförtroende, det är som att skada mig själv. Emo'igt jag vet. Hehehe. Men så är det, och det gör det inte lättare för mig att koncentrera mig på mitt skolarbete eller på skolan överhuvudtaget. Jag klarar mig, det gör jag alltid. Men det finns ju också personer som har det värre, det är väl det som får mig att försöka tänka om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela