EMILIA

Torsdag

Publicerad 2008-05-22 22:09:43 i Tankar

Idag har jag bara tagit det lugnt, eftersom jag varit så otroligt trött! Man kan ju ställa sig frågan varför? Men det är inte långt kvar alls nu till sommarlovet. Sökte jobb på donken igår också, vi får väl se när de svarar men hoppas definitivt att man kan få något inom en snar framtid. Bakat kladdkaka och sovit har jag i alla fall hunnit med idag.
    Tittade på det där programmet på tv4 med Tilde Fröling, där de ska hitta någon familjemedlem till en person - och oj vad jag blev rörd när de träffades! Tårarna bara strömmade ner för kinderna. Och just det är något jag tänkt mycket på den här senaste veckan, att jag i stort sett inte gråtit ut riktigt ordentligt på ungefär 4-5 månader. Jag vet inte riktigt, men det känns lite som att mina känslor är avdomnade. Blir aldrig riktigt arg, ledsen eller glad, och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det? Minns när man var liten och skrattade så mycket att man fick ont i magen och aldrig kunde sluta skratta. Men jag kan inte sätta fingret på hur längesen det var jag gjorde det. Säkert flera år sedan. Jag har ingen teori om varför det är såhär, någon som har någon?
Kanske är det så att när man blir äldre och visare förstår man att världen inte är så oskyldig som man en gång trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela