EMILIA

Nostalgi

Publicerad 2009-12-15 23:53:44 i Allt & inget

Imorgon väntar en lång dag, 8-16.. Jobbigt. Men, det är ändå sista skoldagen på året, asnice! Minns i grundskolan när lärarna sackade ner allt skolarbete typ två veckor innan lovet, för att julpyssla, julfika ja bara mysa. Nu ska man kämpa och plugga till och med på lovet. Det känns lite mindre kul. Finns de stunder då jag längtar tillbaka till att bo ute i nowhereland Stavsnäs, bygga snögrottor, leka djur, åka skridskor och bara vara. Djurö skola och julpyssel med Cattis och Sophie. Eftermiddags lek med Mickis. Jag är nog en sån person som trivs i naturen och skärgården, det är ju ändå där jag har några av de finaste minnena. Och det är jag glad över.

Jag är så glad över att jag fortfarande är vän med de tjejerna också. Men visst fanimej är Stockholm innerstad ganska vackert det med. Men på ett helt annat sätt. Det är lätt att bli nostalgisk på kvällskvisten och såhär under juletider. :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela