EMILIA

Söndag 18/3

Publicerad 2012-03-18 09:02:32 i Allt & inget

Good morning! :) söndag redan och jag sitter på pendeln in till stan för att plugga (yes, klockan är inte ens nio och jag är uppe en söndag) Idag är jag sådär ful som man bara kan vara när det är söndag och man ändå ska till skolan och plugga.. Ryggsäck och gympadojor (nåväl det är ju i alla fall easytones). Melonen är nerpackad så här ska det pluggmysas på max!

Igår tog jag ledigt för första gången på 13(mer?) dagar. Heltidsstudier in my ass, varför får inte vi övertidsbetalning? Och hörrni visst är det lustigt, för att inte tala om orättvist, att jag efter mina universitetsstudier i tre år kommer att tjäna mindre än en säljare på 3 gör? I Sthlm kanske lägsta/ingångslönen för en sjuksköterska ligger runt 21-23k medan det i resten av Sverige kan ligga runt 19(!) på vissa platser.. Visst är livet orättvist ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela