EMILIA

Meningslöst

Publicerad 2008-05-12 23:02:04 i

Läste nyss en av mina kära vänners blogg. Mår så dåligt när hon mår dåligt, och det finns så många utav mina vänner som har det svårt. Ändå står man där, utan att kunna påverka någonting alls. Det gör mig så ledsen. Och varför ska unga människor behöva må dåligt, och känna sig nedtryckta och undervärderade när de egentligen borde vara ute och roa sig? Jag vet att allt i samhället går att förbättra, men en sak som borde förbättras drastiskt är ungdomarnas hälsa.
Hur många är det inte som går där varje dag, och funderar på att hoppa från en bro, eller framför pendeln? Jag har varit där själv, varit där då jag nästan gav upp allt, då jag blev allt mer självdestruktiv - men jag hade turen att hitta ljuset i det mörka. Det är inte alla som gör det. Visst finns det vissa personer som stärks av att ha en dålig period då och då, men det gör inte alla.

Just nu är jag själv väldigt lycklig får jag säga, och jag tror att de i min innersta vänner- och familjkrets är det också. Men många gånger finns det så många som döljer det så väl också.
Blä, jag vet inte vad jag kan göra för att påverka, mer än att vara glad och positiv själv.
Jag hoppas att alla ni mår bra i alla fall, och att ni säger till när ni inte gör det!


Puss

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-13 17:22:02

Jag är glad för dig,
du skriver jättefint och har helt rätt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela