EMILIA

And that was that

Publicerad 2009-01-14 21:38:21 i Allt & inget

Jag har kommit på att jag varit ganska dålig i skolan sen den började efter lovet. Idag borde jag egentligen läsa på svenskaläxa, men har ingen lust alls med det. Kanske finns det en del anledningar, kanske inte. Det är ju konstigt att hela mitt öde avgörs huruvida jag sköter mig i skolan nu, när jag är 17 år. Sedan ska det gälla livet ut! Rätt läskigt. Jag känner redan nu att jag inte är en sådan person som pluggar mig frmgångsrik, jag vill mer jobba mig uppåt och känna att jag gjort nytta på vägen dit. Att plugga kan däremot ibland kännas så meningslöst. Som att jag kommer ha nytta av italienska om 10 år? Om jag väljer att inte plugga det borde det inte gå ut över betygen, och istället för meningslösa språkkurser skulle man kunna lära ut civilekonomi, deklarationer mm. Mycket mer nödvändigt!

Så med detta vill jag säga att om 20 år, när jag är Sveriges Kronarving och Statsminister, kommer gymnasial och grundskoleutbildningar förändras!

Kommentarer

Postat av: mickis

Publicerad 2009-01-16 20:00:56

haha I belive in you baby! ;) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela