EMILIA

It's not the way you want it to be

Publicerad 2009-02-12 21:41:13 i Allt & inget

Jag har ingenting emot kyrkan. Jag har inget emot olika religioner av något slag, det enda jag kan tycka är att de skapat en hel del olika problem världen över. Människor ska ha rätten att tro och tycka vad man vill, bara det inte skadar andra. Jag har bara svårt att förstå mig på vissa saker som sker i vissa delar av världen, alla sekter i Amerika, det sjuka som nu visas på tv - Knutby, men även alla olika personer som utnyttjar andra individers tro och utnyttjar dem - på alla sätt och vis.

Jag förstår inte hur folk kan utnyttja det vissa personer ser som hela sitt förflutna, sin nutid och sin framtid. Jag är själv inte religiös, men jag känner ett slags lugn när jag går in i en fin kyrka. Vet inte varför, kanske är det för att jag, mormor och syster alltid gick in i kyrkor och tände ljus när vi vandrade omkring i stan. Det liksom skapas ett slags lugn inom mig. Det borde verkligen vara något alla människor kan göra, utan att känna hat mot någon folkgrupp. Jag menar, vilken person är inte stressad i dagens samhälle? Vem behöver inte lite andrum i all denna hets? Jag känner själv att jag borde varva ner oftare, det är ju inte så ansträngande att gå in i en kyrka när man ändå går omkring i stan. Nej, imorgon får det ske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela