EMILIA

Minns du vår blodsed, våran lag?

Publicerad 2009-02-02 21:46:26 i Tankar

Idag har jag då bara legat i soffan, mår inte så värst men känner att jag måste gå till skolan. Har varit alldeles för dålig nu och det känns verkligen inte bra att komma efter. Även om det känns som att febern fortfarande är kvar så vill jag ju verkligen jobba också för den delen.

Jag och Miriam diskuterade jobbet idag, Miriam som för er som inte vet jobbar på samma jobb som jag. Det är verkligen så att folk hatar sina jobb, och visst, vi jobbar på Mc Donald, vad är det för framtid. Men det är liksom vårat ställe att koppla bort skolan. När vi kliver in där, och hör allt pipande och allt skrikande så får vi helt andra problem. Och det är sådana problem vi kan lämna bakom oss senare när det är dags att gå hem. Om jag skulle få välja skulle jag hellre jobba än gå i skolan nu. Men det är ju jag. Mc Donalds är liksom vårat lilla get away, vår verklighetsflykt. Så nej, för er som tänker att "oj, du har så mycket gång lilla gumman slow down!" så nej, det vill jag inte, jag ger inte upp det som får mig att komma bort från det jobbiga just nu.

Oj, very deeptalk om jobbet, men det är så vi, eller åtminstone jag, känner. Adjö.

Kommentarer

Postat av: miriamgelotte

Publicerad 2009-02-02 22:45:02

jobbet är vårat liv haha

Postat av: lina

Publicerad 2009-02-04 16:19:37

Postat av: lina

Publicerad 2009-02-04 16:20:10

hahaha det blev till och med fel. kanske är jag som är mobboffer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela