EMILIA

I was lost in every glance you gave me, lost in every meningless word you told me. I was lost in you.

Publicerad 2008-11-03 18:47:57 i Tankar

Nu ska jag skriva av mig lite, like it or not, du behöver inte läsa.

Jag är trött på den här skiten, allmänt trött, ledsen och besviken på hela kakan. Jag kan bara inte stå ut längre. Alla dessa människor som jag ständigt uppmuntrar, får på bättre tankar och är snäll mot, hur ofta gör de samma sak mot mig? Det är fanimej inte vänskap, det har jag lärt mig, fast samtidigt kan jag inte sluta lägga ner energi på dom, för jag bryr mig. Jag bryr mig så mycket att jag själv tar stryk, så att jag inte orkar mer, får en ångestattack eller liknande.
      Nu är det så att jag tycker om en person, jag tycker om honom väldigt mycket eftersom det känts som att vi förstått varandra så bra de senaste åren, att vi alltid ställt upp för varandra men att våra känslor nu utvecklats till något mer. Men varför ska jag vara den som hör av mig, som alltid försöker hitta ett tillfälle att ses? Det är samma sak med vänner. Och om vi då vid senare tillfälle hittar en lucka att ses på, ja då får jag en näve rätt i ansiktet: "Varför har du inte hört av dig för? Du är så upptagen så vi inte hinner ses! Du har alltid så mycket att göra.." etc etc. 
      Jag ställer mig nu frågan: Om riktiga vänner är personer som bryr sig, verkligen bryr sig, hur många vänner har då jag?


Jag tål inte heller människor som talar bakom ryggen på mig, anser ni att det är någonting som är fel, som jag borde ändra eller som jag gjort/sagt fel borde ni tala till mig personligen. För ärligt talat kommer alltid sanningen fram, det har jag också märkt. Och jag måste erkänna att jag blir riktigt sårad av att höra om folk som talat bakom min rygg om mig och om mina så kallade "problem"(?).  Bara sluta säga och bete er som om ni vore ärliga, var det istället. 
 

Kommentarer

Postat av: dejv

Publicerad 2008-11-03 20:24:42

:(

Du ska vara egoistisk också Emilia, inte bara ställa upp för andra hela tiden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela